mandag 7. juni 2010

Valmuer og litt av hvert

Det har vært fantastisk vær de siste dagene, og det er endel som skjer i hagen! Typisk oss å sette igang med mange prosjekter på en gang, men vi jobber ihvertfall:) I denne stund maler vi det som er igjen av huset, flytter på jord fra et sted til et annet (dette skal bli plen), lager blomsterbed og selvfølgelig må det som allerede er på plass holdes ved like. Men det er jo det som er kosejobben, gleder meg til det bare er å pusle rundt, rydde i bed og klippe gress!

Rhododendron blomstrer som bare det, finere enn det jeg husket at den var :)



Den skremte meg faktisk litt, da den først sprang ut var blomstene knall rosa! Nybegynner som jeg er trodde jeg den hadde ombestemt seg for hvilken farge den skulle være i løpet av vinteren... Men den ble blekere for hver dag - heldivis. Jeg er ikke så fan av knæsj rosa blomster, var klar for å grave den opp, hehe :)


Her rakk jeg å få tatt bilde av den sammen med de siste tulipanene



Her er den på hell, men sammen med den nye orientvalmuen



Åjada, har vært en tur innom plantasjen igjen... Vi kjøper alltid noen blomster, selv om vi bare skal ha bark eller jord. Denne gangen fikk vi øye på noen helt enorme valmuer som vi "måtte" ha!

Denne fargen var helt perfekt for hagen her






En farge som derimot ikke passer inn er rødt, men denne ble også med hjem... Den får bli den eneste røde blomsten her. Må jo innrømme at jeg synes den er skikkelig kul, den er et blikkfang på lang avstand.



Denne var en liten avlegger en hyggelig nabo kom med. Egentlig ikke favorittfargen, men den gjør seg veldig godt der den står alene :)



Hørt om noen tulipaner som ikke gir seg? Angelique er helt fantastisk, de har ennå ikke begynt å miste kronblader





Hosta Wide Brim plantet i år, fra en liteb rot jeg bestilte på nettet. Den kommer seg raskt, gleder meg til å se hvor stor den rekker å bli i år!



Iris White Knight tror jeg denne heter. Den ble med hjem fra plantasjen en dag den også. Tror jeg vil ha fler...




Dette er en valmue som har blitt sådd i februar/mars, vet ikke hva den heter. Den er veldig stor, tenk at den har vokst så mye :)



Dere har sikkert skjønt at jeg liker hvitt, hehe...



Husker du at jeg klaget over at ikke alle tulipanene kom opp? Det trekkes tilbake, har du sett! Denne latterlige lille saken har kommet opp, haha :)



Denne phloxen har vi plantet masse av i en skråning, tanken var at hele skråningen skulle bli dekket, men det går fryktelig treigt. Pluss at det ser passe tåpelig ut med de små tuene stående hver for seg... men man prøver og feiler ;) Får se hva vi gjør etterhvert, kanskje det hjelper å være tålmodig.



Løynantshjertet blomstrer, også en liten ting jeg kjøpte på nett :)



Nå hører jeg regnet utenfor, det trengs nok. Håper det ikke blir langvarig, for vi har ferie og masse å gjøre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar